Wil jij meer bezoekers of meer klanten?
Wil jij het aantal bezoekers dat een aankoop doet op jouw website verhogen?
Conversie optimalisatie
De meeste ondernemers willen meer bezoekers naar hun website krijgen. Hoe meer bezoekers hoe meer resultaat, toch? Echter zijn deze bezoekers niets waard, op het moment dat ze geen klant worden. Wist jij bijvoorbeeld dat slechts 2% van alle bezoekers een aankoop doet op het eerste contactmoment? Daarbij is de kans ook groot, dat deze bezoekers na de eerste keer niet terugkomen. Gelukkig is het wel mogelijk om dit percentage te verhogen , door middel van conversie optimalisatie (CRO).
Wist jij dat de conversie op jouw website al binnen een dag kan worden verdubbelt, door een paar kleine aanpassing door te voeren op je website?
Wil jij hierover gratis advies? Dan raden wij jou aan om een gratis strategiegesprek in te plannen, zodat wij kunnen kijken of er mogelijkheden zijn om de conversie van jouw website te optimaliseren!
Hoe wij te werk gaan:
Intakegesprek
In dit gesprek praten we over jouw bedrijf en de doelstellingen die jouw bedrijf heeft mbt conversie optimalisatie
Website bekijken
Als we besluiten met elkaar verder te gaan, gaan we bekijken wat de mogelijke verbeterpunten op jouw website zijn
Rapportage opstellen
Op basis van de website stellen wij vervolgens een uitgebreide rapportage op met daarin de verbeterpunten om jouw conversie te verhogen.
Verbeterpunten bespreken
Nadat we een rapportage hebben opgeleverd, gaan we de verbeterpunten met jou bespreken. Zodat we kunnen zien of we het eens zijn.
Site aanpassen
Op basis van de verbeterpunten passen wij vervolgens de website aan, zodat deze meer betalende bezoekers gaat opleveren
Site opleveren
Eenmaal afgerond wordt de website opgeleverd met daarin de conversie optimaliserende aanpassingen verwerkt.
Wat levert conversie optimalisatie op?
- Maakt van websitebezoekers klanten
- Meer inkomsten per bezoekers
- Kosteneffectief
- Verdubbeling van je business
- Zorgt voor betalende bezoekers
- Meer omzet

Voorbeelden van conversie optimalisatie op deze pagina
Ook op deze pagina is er gebruik gemaakt van conversie optimalisatie. Een goed voorbeeld is de header op deze pagina, ‘Wil jij meer bezoekers of meer klanten?’
Deze vraag is bewust gesteld, aangezien deze vraag mensen triggert om verder te lezen. Daarnaast maken we bewust gebruik van een progressiebalk, aangezien mensen willen afmaken waar ze aan beginnen.
Ook maken we bewust gebruik van beweging op de pagina, aangezien daardoor de aandacht wordt teruggepakt. Daarnaast is de call-to-action ook een duidelijke button die contrasteert met de huisstijl.
Conversie optimalisatie
Even een simpele rekensom om te laten zien wat conversie optimalisatie voor jouw bedrijf kan doen (MOOI VERHAAL VAN MAKEN NOG = Concept:
- Stel je hebt 100 bezoekers
- Slechts 2% daarvan doet gemiddeld een aankoop
- Het gemiddelde aankoopbedrag is $45 per product
- Voor die 100 bezoekers betaal jij gemiddeld $65
- Dat is $0,65 per bezoeker
- Gemiddeld verdien je $90 per 100 bezoekers
- $0,90 per bezoeker gemiddeld
- Stel je verdubbelt het percentage dat een aankoop doet
- Dan verdien je gemiddeld per bezoeker $0,25
- 4% zijn 4 aankopen van de 100 bezoekers
- 4 x $45 = $180 1,80
- de kosten blijven daarbij hetzelfde
- 1,80 – 0,65 = $1,15 per bezoeker
- Dat is een verveelvoudiging van 4,2 per inkomsten per bezoeker
Klaar voor meer betalende bezoekers?
Wil jij direct meer leads, klanten en omzet uit je websitebezoekers halen? Neem dan direct contact met ons op voor meer informatie, zodat wij kunnen kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.